ardokhamir

ساخت وبلاگ

پودر سوخاری یا آرد سوخاری معمولاً از نان‌های حجیم تهیه می‌شود. این نان‌ها به شکلی در برابر گرما قرار می‌گیرند که نم آنها از بین برود و به صورت خشک برون آیند. آرد سوخاری و نان سوخاری دو فرآورده از یک خانواده هستند. این نان در اثر حرارت مجدد، رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک، قهوه‌ای و برشته می‌شود. اگر این نان خشک شده را به صورت آرد درآوریم، آرد سوخاری به دست می‌آید. در واقع، نان‌های تست چنانچه به فروش نروند، به دلیل بیات شدن دیگر به شکل نان قابلیت مصرف نبوده و اگر دچار فساد نشده باشند دوباره به کارخانه باز می‌گردند و مجددا در فر قرار می‌گیرند تا به صورت خشک شده درآیند. این فرایند دربارهٔ نان‌هایی که قالب آنها دچار اشکال شده نیز رخ می‌دهد. پس از این مرحله، آنها را آسیاب و به شکل آرد سوخاری بسته‌بندی و روانه بازار می‌کنند.

سوپرمارکت اینترنتی شهر24

آرد سوخاری 250 گرم تردک

برای آماده‌سازی آرد سوخاری، نان دو بار تحت فرآیند پخت قرار می‌گیرد و تهیه آن به طور مستقیم از آرد معمولی امکان‌پذیر نیست. فرایندی که در آن سطح مواد غذایی با زبره، عموماً زبره نان، پوشانده می‌شود زبره‌پوشانی نامیده می‌شود. آرد های سوخاری معمولا در فروشگاه های خاص کشور به فروش می رسد. یکی از این فروشگاه ها سوپر مارکت اینترنتی شهر24 می باشد. که امکان خرید آنلاین را به صورت 24 ساعته فراهم آورده است.

ardokhamir...
ما را در سایت ardokhamir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرد و خمیر ardokhamir بازدید : 373 تاريخ : شنبه 25 آذر 1396 ساعت: 17:21

آرد سیب زمینی:
آرد سیبزمینی در کشورهایی که سیبزمینی زیاد کشت میشود، تولید خوبی دارد و در ایران تنها یک کارخانه تولید آرد سیبزمینی وجود دارد. سیبزمینی نشاسته خیلی زیاد، آب زیاد و پروتئین کمی دارد و در حقیقت جزو غلات نیست و در دسته سبزیهاست اما چون نشاسته بسیار زیادی دارد، میتواند جایگزین غلات شود.آرد سیبزمینی بیشتر برای تهیه کوکوها و البته سوپ استفاده میشود چون قوام خوبی به سوپ میدهد.

 

آرد سیب زمینی 200 گرمی برتر

این آرد برای تهیه نان مناسب نیست و فقط میتوان 5 تا 10 درصد از آن را به آرد گندم اضافه کرد و نان درست کرد اما در ایران چنین نانی گران خواهد بود چراکه آرد کمی از سیبزمینی به دست میآید.  همه غلات منبع نشاسته هستند و انرژی اصلی آدمها از نشاسته تامین میشود. غلات و منابع نشاستهای بیشتر برای تامین انرژی استفاده میشود نه به خاطر تامین املاح و ویتامین.

ardokhamir...
ما را در سایت ardokhamir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرد و خمیر ardokhamir بازدید : 371 تاريخ : پنجشنبه 9 آذر 1396 ساعت: 14:18

آرد گندم :

این آرد از دیگر آردها پرکاربردتر است. این آرد گونه‌های مختلفی دارد. آرد نان دارای ۱۲ تا ۱۴ درصد گلوتن است ولی آردی که در پخت کیک استفاده می‌شود دارای گلوتن پایین‌تر است و به همین دلیل از آرد نان نرم‌تر و قابل انعطاف‌تر است.

 

آرد گندم 300 گرمی تردک

اگر خمیر تهیه شده آرد را با آب یا محلول رقیق نمک شستشو نمایید، بعد از شستشوی کامل و خروج آرد، ته ظرف یک ماده چسبناک می‌بینید که به آن گلوتن می‌گویند. این ماده همان چیزی است که باعث چسبندگی خمیر و ورز آمدن آن می‌شود. گندم‌ها را به دو نوع سخت (Hard Wheat) و نرم (Soft Wheat) تقسیم می‌کنند. گندم سخت پروتئین بیشتری دارد و همین امر میزان گلوتن آرد حاصل از آن را نیز افزایش می‌دهد. گلوتن همان ماده‌ای از گندم است که سلیاکی‌ها به آن حساس هستند. آردهایی که در تهیه‌ی پاستا از آنها استفاده می‌شود، معمولاً گلوتن بیشتری نسبت به آردهای کیک‌پزی دارند.

ardokhamir...
ما را در سایت ardokhamir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرد و خمیر ardokhamir بازدید : 348 تاريخ : دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت: 16:46